Başarılı Bir Dijital Dönüşüm İçin 6 Önemli Adım
Dijital dönüşüm, işletmelerin günümüzün sürekli değişen teknolojik ortamında rekabetçi kalabilmeleri için vazgeçilmez hale geldi. Dijital dönüşüm harcamalarının bu yıl 2,1 trilyon dolara, küresel dijital dönüşüm harcamalarının ise 2025 yılına kadar 3 trilyon dolara ulaşacağı iddia ediliyor. Her kuruluşun organizasyon yapısının birbirinden farklı olduğunu ve dolayısıyla dijitalleşme olduğunu söyleyen TesterYou Kurucusu Barış Sarıalioğlu adımlar farklılık gösterebilir ve çeşitli riskler oluşturabilir, başarılı bir dijital dönüşüm için 6 değerli adımı sıralar.
IDC pazar araştırmasına göre dijital dönüşüm harcamalarının bu yıl 2,1 trilyon dolara, küresel dijital dönüşüm harcamalarının ise 2025 yılına kadar 3 trilyon dolara ulaşacağı iddia ediliyor. gelişmiş performans ve verimlilik arayışı. Tüm işletmelerin benzersiz olduğunu ve dijital dönüşüm için kişiye özel bir yaklaşımın benimsenmesi gerektiğini söyleyen TesterYou Kurucusu Barış Sarıalioğlu, başarılı bir dijital dönüşüm için 6 önemli adımı sıralıyor.
Şirket Kültürüne Uygun Bir Dijital Dönüşüm Hedeflenmelidir
Tek başına teknolojik dönüşüm, gelir artışını ve uzun vadeli hayatta kalmayı garanti etmez. Bu nedenle dijital dönüşümün kendisi bir amaç değil, bir süreç olarak görülüyor. Bir işi dönüştürmek için dijital yetenekler oluşturmaya yönelik araçlar geliştirmek, yalnızca yeni teknolojilerin uygulanmasını değil, aynı zamanda kültür, liderlik ve irtibat gibi kavramların dönüştürülmesini de gerektirir. Başarıyı sağlamak için öncelikle kültürü tamamlamak ve uygulamalara zaman ayırmak için köklü bir değişim yoluna girmek değerlidir. Yeni teknolojileri mevcut bir stratejiyle buluşturmak, dönüştüğünü kabul etmek için yeterli değil.
TesterYou Kurucusu Barış Sarıalioğlu, tüm dijital dönüşüm girişimlerinde eski teknolojilerden geçişler, siber güvenlik açıkları ve muhtemelen sadece değişime dirençli çalışanların risk ve tehdit oluşturabileceğini belirtiyor ve kuruluşların başarıya ulaşmak için kişiselleştirmeleri gereken 6 adımı sıralıyor. bu risklere rağmen dijital dönüşüm.
1. Farklı durumları uyumlu hale getirmek: İnsanların büyük çoğunluğu dini alanlarından ve kabuklarından kurtulmak istemiyor. Mümkün olduğunca rahat oldukları yer ve durumlardan ayrılmamaya ve değişimden uzak durmaya çalışırlar. Dönüşümü zamana bağlı bir proje veya orijinal çalışmadan farklı bir nokta olarak değil, süregelen bir çaba olarak görmek ve göstermek çok değerli olduğu ortaya çıkıyor. Uyum içinde olmak, rahatsız edici durumlarda rahat olmak demektir. Bu nedenle, başta çalışanları olmak üzere işletme ve yöneticisi için uyumu sağlama sürecini anlayan ve izin veren bir noktada durarak başlayabiliriz.
2. Denemeye ve yeniden öğrenmeye açıklık: “Öğrenmeme”, mevcut düşünme ve çalışma biçimlerinin sürekli olarak sorgulanmasını ve mevcut model ve kalıplara meydan okunmasını gerektiren bir kavramdır. Teknolojilerin sadece birkaç yılda bir değil, neredeyse her gün yenilendiği bu dünyada, öğrenme çevikliği ve öğrenme yeteneği, öngörülemeyen bir gelecekte başarının anahtarı olabilir. Yenilikçi düşünce biçimlerini tüm pazar ve segment koşullarındaki kuruluşlara uyarlamak gerekmektedir.
3. Açık ve şeffaf iletişim: Liderler, örgütteki dönüşümün uzun ve kısa vadeli amaç ve hedefleri ile çalışanların bu dönüşümden nasıl etkilenebileceği konusunda net açıklamalar yapmalıdır. Aynı şekilde, çalışanlar da fikirlerini ve kaygılarını dile getirebilecek ve geri bildirimde bulunabilecek konumda olmalıdır. Çalışanları bu sürece dahil etmek ve dönüşümün bir parçası haline getirmek, örgüt ve çalışan arasındaki inanç bağını artıracaktır.
4. Dönüşüme açık fikirli insanlarla çalışmak: Değişimin amacına ve gerekliliğine gerçekten inanan, her zaman direniş içinde olmayan insanlarla dönüşüm yoluna çıkmak başarı için kritik öneme sahiptir. Direnişin kapsamı, muhalif görüş bildirmekten ziyade nihai amaca ulaşmaya açık olmayan bireyleri kapsar. Takımın ortasında uyum sağlamak için, açık fikirli insanlarla ortada olmak gerekir.
5. Kalite ve süreç iyileştirmeleri için testlerin yapılması: Ürün veya hizmetin ötesinde, süreçlerde rastgele bir boşluk veya eksiklik varsa bu mutlaka sonuca yansıyacaktır. Bu nedenle, testler yapmalı, iç gözlemler yapmalı, süreçlerdeki ve anlayışlardaki eksiklikleri, ne kadar savurgan veya zaman alıcı gibi görünse de, uzun vadede size kesinlikle fayda sağlayacak şekilde tespit etmek ve önleyici tedbirler geliştirmek için zaman ve çaba harcamalıyız. ve restoratif çözümler.
6. Gerçek teknolojileri seçmek: Dönüşüm sürecinin bir parçası olarak organizasyona uygulanacak teknolojileri ve araçları seçerken ekibin ve işletmenin ihtiyaçlarını anlamak ve bu ihtiyaçların da süreç içerisinde dönüştürülebileceğinin farkında olmak çok değerlidir. Bu nedenle, grup yetkinlikleri, dış temeller, pazar gereksinimleri gibi birçok faktör dikkate alınmalıdır.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı